Att ta ansvar för affären

2016-09-17 Redefining Quality Läst 639 gånger

För ett tag sedan träffade jag en av våra kunder som ansvarar över en testavdelning på ett av Sveriges största förlag. Den här kunden berättade om hur en av våra konsulter som var  på uppdrag hos dem, Hans Joelsson, hade agerat på ett sätt som både inspirerade och uppmuntrade andra att ta ansvar för affären. Det var fredag eftermiddag och under helgen hade kunden en leverans. Innan det är dags att gå hem kommer Hans fram sin uppdragsgivare, lägger fram en mobiltelefon och säger ”Glöm inte att testa det här under helgen!”.

Hans har ett uppdrag hos den här kunden, och det är att testa. Men det räcker inte för Hans, utan han vill att det ska bli så bra som möjligt. Eftersom han brinner för det och eftersom han tar sitt ansvar för att se till att det blir så bra som möjligt så involverar han andra. Han är engagerad och utgår från att alla ska ta sitt ansvar, och det smittar av sig. Det är precis så vi arbetar med Redefining Quality. Hans tog ansvar och det skapade en bättre affär för kunden. Det är en stor skillnad mellan att göra det du är betald för att göra och att gå in i ett uppdrag och agera så att oavsett vad ditt uppdrag är så ska du se till att resultatet blir bra.

Dela artikeln